Proza, poëzie en muziek in Witte Kerkje
26 sep 2023 Proza, poëzie en muziek in Witte Kerkje

Dankzij het enthousiasme van de artiesten om het Witte Kerkje op gang te helpen met het opzetten van culturele activiteiten wordt deze voorstelling gratis aangeboden.

Voor u treden op:
Kasper Peters, Ton Peters, Jan Germs, Annie Martens en het saxofoonkwartet Harmonie Gasselte.
Een vrije gift is welkom. In de pauze verkoop van koffie en thee om de kosten te dekken.

Aanmelding is niet nodig, maar wel handig. U ben dan zeker van een plek en de organisatie kan rekening houden met het aantal bezoekers. Voor meer informatie en aanmelding, mail naar
j.vanhethof@outlook.com of bel of WhatsApp naar 06-26766360.

Artiesten

Kasper Peters, o.a. stadsdichter van Groningen, brommerdichter, theatermaker, trad deze zomer in de NACHT VAN DE POEZIE op. Met zijn levendige voordracht zet Kasper de wereld èn de zaal op z’n kop.

Ton Peters (vader van Kasper) is o.a. schrijver, docent en redacteur van het literair tijdschrift Roet. Ook zet hij als medeoprichter van het Light Verse Collectief de lichte, vaak humoristische, poëzie op de kaart.

Jan Germs, Gasselter en o.a. bekend van RTV Drenthe. Tot 2019 was hij directeur
van 't Huus van de Taol. Op Wikipedia noemt men hem ‘een anfieteraor van de Drèentse streektaal’.

Annie Martens, Gasselter en schrijver. In januari dit jaar bracht ze haar
eerste bundel MAAR uit. ‘In de gedichten van Annie Martens wordt met hartstochtelijk plezier de werkelijkheid geweld aangedaan…’Jan Glas

De saxofonisten Erik Seggers, Hilde Steenbergen, Lars Nieborg en Reinder Pepping wisselen de teksten af met hunkwartet van Harmonie Gasselte. Swingend, melodieus en altijd aansprekend.