zondag 14 april 2024

Witte Kerkje Gasselte
Prijs:
 vrije gift

Van 7 tot en met 14 april vinden er in Gasselte diverse activiteiten plaats ter herdenking van de bevrijding van Gasselte en omgeving, 79 jaar geleden.
Tijdens de bijeenkomst op 14 april wordt met een film ook het verhaal van de Joodse juf Saar Frank, die enige tijd schooljuf was in Kostvlies en Gasselte verteld. Ze werd vanwege haar Joodse afkomst gedwongen te stoppen met haar werk en uiteindelijk vermoord.
Luister ook naar het verhaal over w
at er gebeurde in april '45 in en rond de kerk van Gasselte. En welke bange uren de Gasselter bevolking daarbij meemaakte na de overval door Franse parachutisten op de pastorie?

Praktische informatie

De bijeenkomst vindt plaats in het Witte Kerkje van Gasselte en begint om 14:00 uur, de kerk is open vanaf 13:30. De toegang is gratis, aan het eind wordt een vrije gift gevraagd als bijdrage in de kosten, koffie/thee en het behoud van het oude kerkmonument. Aanmelding vooraf is aan te bevelen. Voor informatie en aanmelding: mail naar info@vriendenwittekerkjegasselte.nl of info@gasselte4045.nl of via website Stichting Vrienden van het Witte Kerkje, https://www.vriendenwittekerkjegasselte.nl/, de Facebook pagina’s Vrienden Witte Kerkje Gasselte of Gasselte ’40 ’45.
Wilt u graag komen, maar hebt u helemaal geen mogelijkheid voor vervoer, neem contact op, mogelijk is er iets te regelen.